TALLERS PER A LES ESCOLES
Per què fer un taller de castells?

Els castells, són un element representatiu de la cultura popular del país i que va ser reconegut com a patrimoni immaterial de la humanitat el 16 de novembre de 2010.
El fet casteller ens permet treballar aspectes competencials de manera vivencial a través de la cooperació, l’esforç, les ganes de superació personal i el treball en equip. Això dóna un valor afegit a l’activitat, doncs sovint, aquest són valors difícils de planificar, treballar, observar i avaluar en l’entorn escolar.
Documents en pdf:
– Els castells com a eina educativa. Objectius, continguts i competències bàsiques.
Quins objectiu pedagogics s'assoleixen?
Descobrir l’apassionant món dels castells i les colles castellers de la mà d’una de les millors colles que actualment podem trobar.
- Valorar els castells com a manifestació cultural, tradicional i folklòrica típica de Catalunya i Terrassa i Patrimoni immaterial de la humanitat
 - Conèixer el fet casteller: la historia, què és un castell; quines parts en podem diferenciar; quines estructures hi ha; les principals colles i diades; conèixer el funcionament d’una colla de castells; la figura del cap de Colla; la música dels castells, el rol de la canalla, etc.
 - Desenvolupar habilitats físiques com l’equilibri, consciència i control del propi cos, coordinació, elasticitat,…
 - Promoure el sentiment de pertinença a la ciutat de Terrassa i a la cultura catalana, col•laborant com a participants actius en la construcció de la ciutadania i de la nostra cultura.
 - Promoure actituds de respecte, tolerància, confiança, treball en equip i ús del treball cooperatiu per tal d’assolir objectius.
 - Treballar valors socials com la comunicació, la concentració, el compromís i la confiança.
 
Quines activitats podeu fer?
Les activitats que us presentem permeten que tot un grup treballi i s’esforci per assolir un únic objectiu, i que aquest sigui el fruit de la suma de l’esforç de cada individualitat, els Minyons de Terrassa comptem amb un equip humà format per monitors assessorats per mestres i professors, amb la voluntat de transmetre aquests valors a tots aquells nens i nenes i joves que participin d’aquesta experiència castellera.
Les diferents modalitats de tallers tenen una estructura pròpia que a continuació us detallem, però s’adapten en funció del col•lectiu que el demani. Es poden fer al nostre local, al vostre centre educatiu o on s’acordi entre ambdues parts.
Es treballa amb el grup classe. El taller el lideren i el dinamitzen tres-quatre monitors. El contingut i les activitats s’adapten segons l’edat i característiques dels alumnes. Per infantilcomptem amb el suport d’un conte visual i activitats més variades i curtes. A primària, el taller s’adapta a cada cicle i ja consta de dues parts, una teòrica i una altra pràctica. En el cas de secundària, batxilleratsi ciclestambé es realitzen les dues parts i el contingut es pot modificar en funció de la demanada.
També disposem d’un material complementari que els mestres poden utilitzar per tal d’ampliar els coneixements treballats als tallers:
- Maleta pedagògica.
 - Dossier de treball pels alumnes.
 
Oferim activitats adequades a cada etapa lectiva, des d’infantil, primària, secundaria i batxillerats.






